IMPS & ELFS


 IMPS & ELFS is een producent van kinderkleding. Het merk richt zich op het proces van het kind. Vanaf het moment dat het kind zijn ogen opendoet tot hij zijn eigen talenten begint te ontwikkelen. Ze beschrijft dit proces ook in haar collecties door deze de volgende namen te geven: Sleep – Walk – Talk.

Bij IMPS & ELFS draait het erom dat een kind zich een kind voelt in de kleding die hij draagt. Ze wil dat de karakter en persoonlijkheid van het kind terug laten komen in haar kleding. De kinderkledingproducent is ook altijd gefascineerd geweest door taal en quotes, welke zij terug laat komen in haar kleding en haar nieuwe Shopware webshop.

Het project


In opdracht van IMPS & ELFS hebben wij Shopware webshop gebouwd waarbij de klant mee wordt genomen in het verhaal van het merk.
Er is optimaal gebruik gemaakt van de verschillende functionaliteiten van Shopware maar voornamelijk van de Storytelling functionaliteit.
Dit is mede mogelijk gemaakt door het maken van een maatwerk design. De webshop heeft hierdoor ook een moderne look & feel gekregen welke ook toegankelijk is voor elke device.
Omdat IMPS & ELFS ook fysieke winkels beheert, is er een kassa integratie gerealiseerd waarbij inkoop én offline en online verkopen mogelijk zijn.

Voor het realiseren van de webshop van Imps & Elfs hebben wij gebruik gemaakt van het Duiste open source e-commerce software Shopware. Deze software is op dit moment het meest populair in Duitstalig Europa.
Shopware kenmerkt zich door haar gebruiksvriendelijkheid voor de beheerder en de Storytelling en Shopping World functionaliteiten. Kortom, Shopware was de ideale oplossing voor Imps & Elfs om hun verhaal over te kunnen laten brengen op haar klanten.

shopware-logo

En meer…


 We hebben ook koppelingen gemaakt tussen verschillende modules en systemen.

nosto-logo@2x

Nosto is een e-commerce oplossing die ervoor zorgt dat jou webshop meer gepersonaliseerd wordt en gaat volledig in op de gebruikerservaring van jouw klanten. Met Nosto kun je onder andere productaanbevelingen tonen die passen bij de klant, gepersonaliseerde e-mails naar de klant sturen en pop-ups tevoorschijn laten komen die gebaseerd zijn op het online shop gedrag van jouw klanten.

ACA_logo_payoff_CMYK

De XPRT oplossing van ACA is uitgebreid met diverse functies gericht op de fashionindustrie. Denk hierbij aan gepersonaliseerde kosten, intelligent scannen en het ondersteunen van businessmodellen. Ook heeft ACA in haar XPRT versie een forecastmethode ontwikkeld waardoor je beter kan inspelen op de verkoopkansen van jouw producten.

Publicaties


 Geïnteresseerd?

Ben je na het lezen van deze case geïnteresseerd geworden in een Shopware webshop en heb je hier vragen over? Neem dan contact met ons op!