We ontwikkelden elf B2B en elf B2C webshops voor verschillende regio’s wereldwijd met Shopware. Met techniek die de shopping experience en processen verbetert.

We ontwikkelden elf B2B en elf B2C webshops voor verschillende regio’s wereldwijd met Shopware. Met techniek die de shopping experience en processen verbetert.
HUMANOID benaderde ons met de uitdaging om een flexibele webshop te bouwen. Een webshop die voor zowel B2C als B2B klanten geschikt is, maar wel iedere webshop voorzien is van eigen unieke functionaliteiten en een integratie met systemen zoals het PIM en het ERP voor de retourafhandeling. Het resultaat: 11 B2C shops en 11 B2B shop in Shopware 5. Iedere shop is gericht op een eigen locatie, taal, aanbod en prijsstelling.
Een custom geo-locatie module zorgt er voor dat de bezoekers op de juiste webshop terecht komen.
Shopware 5 kent veel functionaliteiten, toch hebben we speciaal unieke features ontwikkeld. B2B klanten krijgen bijvoorbeeld een uitgebreider overzicht van producten op basis van extra producteigenschappen en filters. Op de categoriepagina worden alle producten direct verrijkt met beschikbare maten en kleuropties.
We ontwikkelden modules die de bezoeker extra prikkelen en helpen in de shopervaring. de Zo zijn er productvideo’s op een categoriepagina en een shop-the-look module waarmee klanten direct een volledige look van een model laten bestellen.
Het beheer van de producten wordt volledig in het PIM-systeem Cloud4Fashion gedaan. Daarvoor zetten wij een koppeling op. De klant- en ordergegevens worden gesynchroniseerd met het belgische FashionPartner. Daarin wordt HUMANOID extra ontzorgd door een volledige integratie van retouren vanuit het ERP systeem en een directe terugbetaling vanuit de webshop.