Janssen-Fritsen verbetert de klantervaring met nieuw e-commerce platform

Internationale topspeler in sport- en speeltoestellen

Janssen-Fritsen groeide uit van klein familiebedrijf naar grote internationale speler in sport- en spelmateriaal. Deze specialist in bewegingsonderwijs richt zich op de ontwikkeling en productie van sporttoestellen voor de zakelijke markt inclusief advies, installatie, inspectie en onderhoud.

Door de snelle groei en ambitie om klanten een ultieme online klantbeleving te bieden, ontstond de behoefte aan een snel, gebruiksvriendelijk en schaalbaar e-commerce platform. John van der Horst, directeur Janssen-Fritsen, deelt samen met Armin Lehmann, projectmanager en adviseur e-commerce omgevingen, zijn verhaal over de ontwikkeling van het nieuwe platform in Shopware 6.

Wat hebben we gedaan?

  • B2B Suite
  • B2B webshop
  • Bouw en migratie naar Shopware 6
  • Gebruiksvriendelijkheid
  • Procesverbetering

Maximale klanttevredenheid staat voorop

“Het servicen van onze klanten is het allerbelangrijkst” aldus Armin Lehmann. Een verouderd, traag, niet gebruiksvriendelijk en niet schaalbaar platform past daar niet bij. Janssen-Fritsen wil haar klanten de best mogelijke service verlenen, offline én online. Om dit doel te bereiken viel de keus op Shopware als software-systeem. Een open source oplossing met voldoende mogelijkheden om B2B-klanten volledig te ontzorgen. “Shopware is het meest vooruitstrevende systeem ten opzichte van haar concurrenten” aldus John van der Horst. Naast een plek voor inspiratie en informatie, dient het nieuwe e-commerce platform als dé online omgeving voor relatiebeheer.

Bekijk de website

Complexe eisen vertalen naar ultieme klantbeleving

“Onze website is tamelijk complex. Er is een content-gedeelte dat inspiratie biedt voor onder andere zaalinrichting. Een shop-gedeelte dat gekoppeld moest worden aan ons ERP-systeem. En een online account-omgeving, waar onze klanten gemakkelijk alle documenten – denk aan inkooporders, facturen en inspectierapporten – moeten kunnen inzien” legt John uit. “Voor ons nieuwe platform waren wij op zoek naar een e-commerce partner die ervaring heeft met Shopware én kennis heeft van koppelingen en integraties” vult Armin aan. “De vertaalslag van onze wensen naar de inrichting van het nieuwe platform leidde, samen met de persoonlijke aanpak en het transparante voorstel, tot de keuze voor Sition.”

B2B Suite biedt onze klant het complete plaatje

Janssen-Fritsen bedient gemeenten, scholen en sportverenigingen met elk soms meer dan 100 sportlocaties. Door het gebruik van de B2B Suite biedt Janssen-Fritsen deze klanten, met een reeks speciale functies, een compleet en vooral gebruiksvriendelijk platform. “Elke sportlocatie wordt jaarlijks geïnspecteerd. In onze online account-omgeving vinden klanten het inspectierapport terug met de beoordeling. Zij zien direct hoe het met de toestellen is gesteld en wel zaken zijn afgekeurd. Op basis van deze informatie ontvangt de klant van ons een voorstel, met een advies over hoe zij de sportlocatie weer in orde en compleet kunnen maken. Gaat de klant met deze offerte akkoord, dan wordt het een opdracht. In de account-omgeving zien wij – en de klant – de lopende orders, orderhistorie en de bijbehorende facturen. Onze klant krijgt zo een compleet overzicht vanuit één centraal punt: van inspectie tot order. Het platform wordt nog uitgebreid met een meerjaren onderhoudsbegroting, zodat klanten ook inzicht hebben in de investeringen die zij de komende jaren kunnen verwachten” aldus John.

Sterk en gebruiksvriendelijk B2B platform

De inspanningen werpen zijn vruchten af, zowel de accountmanagers als klanten van Janssen-Fritsen zijn erg te spreken over het nieuwe platform. “Wij ontvangen goede reacties op de snelheid van het platform, maar ook het inspiratie-gedeelte wordt goed ontvangen. Klanten vinden het duidelijke overzicht van de mogelijkheden voor het inrichting van een sportaccommodatie erg fijn” vertelt John. Ook de heren zijn blij met het resultaat. Met slechts een aantal aanpassingen, is het project opgeleverd vanuit de basisgedachte: een sterk en gebruiksvriendelijk B2B platform. “Onze ervaring met Sition? Erg prettig. Hun kracht ligt, naast de technische kennis, in hun betrokkenheid en flexibiliteit. Er werd direct actie ondernomen, wanneer een onvoorziene uitdaging om een andere oplossing vroeg” sluit Armin af.

Janssen-Fritsen

Janssen-Fritsen ontwikkelt en produceert al sinds 1950 sportartikelen, sporttoestellen en spelmateriaal. Zij zijn gespecialiseerd in het bewegingsonderwijs, de zaal- en buitensport en het turnen. Ook buiten Nederland is Janssen-Fritsen geen onbekende naam. Zij leverden turntoestellen voor de Olympische Spelen van Mexico, München, Barcelona, Athene, Beijing, Rio en Tokyo. Ondanks een flinke groei, opereren zij nog steeds als een familiebedrijf.

Ready for next level B2B commerce?

Neem contact op met Michel Doens

Telefoon: 073 71 10 333

E-mail: info@sition.nl