Een e-commerce platform dat klaar is voor de toekomstige groei van Intersport Twinsport en nieuwe mogelijkheden omarmt.

Een e-commerce platform dat klaar is voor de toekomstige groei van Intersport Twinsport en nieuwe mogelijkheden omarmt.
Als een van de meest bekende Nederlandse aanbieders van sportartikelen is Intersport Twinsport een echt succesverhaal. Met 18 sportspeciaalzaken in Nederland en een webshop met maandelijks meer dan 300.000 unieke bezoekers, doet de retailer het zeker niet slecht. Maar met het oog op de toekomstige groei en ontwikkeling van de online shop, was er ruimte voor verbetering.
Ongeveer 10 jaar geleden besloot Intersport Twinsport hun producten niet alleen in de fysieke winkels, maar ook online te gaan verkopen. De webshop van Intersport Twinsport werd geboren. Het was een simpel gesloten e-commerce platform, waar het assortiment gemakkelijk kon worden geupload.
Tien jaar later waren zij, met ruim 300.000 unieke bezoekers per maand, dit platform ontgroeid. Intersport Twinsport merkte als snel dat zij, met de toenemende populariteit van online shoppen, door het gesloten platform beperkt werden in de ontwikkeling van de shop. De techniek was de grootste bottleneck. Het sportmerk wilde snel kunnen anticiperen op de vraag van de klant, maar telkens als zij iets nieuws wilden proberen moest de oplossing nog worden gebouwd. De zoektocht werd gestart naar een groter platform waar meerdere partijen bij aangesloten zijn en ook allerlei toepassingen worden ontwikkeld.
De overstap van een custom-made platform naar een open source platform gaat niet over één nacht ijs. Samen met Sition, Shopware Enterprise Partner, ging Intersport Twinsport aan de slag met de vernieuwing van de webshop in Shopware 6.
Wat maakt Shopware 6 voor Intersport Twinsport de beste keuze en hoe is deze keuze gemaakt? Dat lees je in de whitepaper ‘Hoe kies je het juiste e-commerce platform?’. Download hieronder de whitepaper en lees meer over de aanpak, unieke shopexperience features en het resultaat.