Intersport Twinsport

Future-proof met Shopware 6

Een e-commerce platform dat klaar is voor de toekomstige groei van Intersport Twinsport en nieuwe mogelijkheden omarmt.

Wat hebben we gedaan?

  • Merkbeleving
  • Omnichannel integratie
  • Online groei
  • Shopping experience
  • Unieke features

Offline en online succesvol

Als een van de meest bekende Nederlandse aanbieders van sportartikelen is Intersport Twinsport een echt succesverhaal. Met 18 sportspeciaalzaken in Nederland en een webshop met maandelijks meer dan 300.000 unieke bezoekers, doet de retailer het zeker niet slecht. Maar met het oog op de toekomstige groei en ontwikkeling van de online shop, was er ruimte voor verbetering.

Bekijk de website

Van custom-made naar een open source platform

Ongeveer 10 jaar geleden besloot Intersport Twinsport hun producten niet alleen in de fysieke winkels, maar ook online te gaan verkopen. De webshop van Intersport Twinsport werd geboren. Het was een simpel gesloten e-commerce platform, waar het assortiment gemakkelijk kon worden geüpload.

Tien jaar later waren zij, met ruim 300.000 unieke bezoekers per maand, dit platform ontgroeid. Intersport Twinsport merkte als snel dat zij, met de toenemende populariteit van online shoppen, door het gesloten platform beperkt werden in de ontwikkeling van de shop. De techniek was de grootste bottleneck. Het sportmerk wilde snel kunnen anticiperen op de vraag van de klant, maar telkens als zij iets nieuws wilden proberen moest de oplossing nog worden gebouwd. De zoektocht werd gestart naar een groter platform waar meerdere partijen bij aangesloten zijn en ook allerlei toepassingen worden ontwikkeld.

5 basispijlers

De overstap van een custom-made platform naar een open source platform gaat niet over één nacht ijs. Samen met Sition, Shopware Enterprise Partner, ging Intersport Twinsport aan de slag met de vernieuwing van de webshop in Shopware 6.
De keuze voor Shopware 6 werd gemaakt op basis een analyse, inventarisatie en het antwoord op vijf essentiële vragen.

1. Wat is je ambitie?
2. Wat is je omnichannel strategie?
3. Welke integraties zijn nodig met jouw customer data platform?
4. Hoe realiseer je de perfecte online product experience?
5. Op welke bedrijfsprocessen moet jouw websop aansluiten?

De keuze voor Shopware

Shopware bleek voor de vraag van Intersport Twinsport het perfecte e-commerceplatform. Het is een snel en flexibel platform met een sterke focus op beleving. Door bijvoorbeeld de Shopping Experience functionaliteit maakt een marketeer binnen een handomdraai een
landingspagina ter ondersteuning van een marketingcampagne.

 

Intersport Twinsport

Sition is als eerste Shopware Enterprise partner van Nederland gespecialiseerd in het ontwikkelen van Shopware websites en toepassingen.

-

- -

-

Ook een succesvolle webshop met betrouwbare techniek?

Bel met Michel Doens
073 71 10 333
Of stuur een mail
[email protected]

Menu