Tuinvisie inspireert de buitenmens met nieuwe Shopware Shop

Voor elk groen hart

Design
/
Realisatie
/
Integratie
/
Optimalisatie
/

B2B en B2C in Shopware 6

Tuinvisie wilde niet langer alleen B2B klanten – zoals hoveniers en resellers – bedienen, maar ook het productassortiment rechtstreeks aan consumenten aanbieden. Dat werd mogelijk door over te stappen naar Shopware 6 als nieuwe e-commerce platform. Het platform is ideaal is voor bedrijven die zowel aan B2B- als B2C-klanten verkopen, omdat het platform geavanceerde functies biedt voor beide verkoopkanalen. Denk aan complexe prijsstructuren en aanpasbare product offertes voor B2B en geavanceerde marketingfuncties en personalisatie-opties voor B2C.

Van tuininspiratie naar tuinrealisatie

Content afstemmen op de verschillende fases van de customer journey is belangrijk om klanten beter te betrekken en – niet onbelangrijk – te laten converteren. De customer journey kent verschillende stadia: bewustwording, overweging en beslissing. Tuinvisie biedt relevante content voor elke fase van de customer journey, van inspiratie tot realisatie. Een mooi voorbeeld van hoe Tuinvisie haar klanten stap voor stap naar een droomtuin helpt, vind je bij het deel Tuininspiratie in de shop. Naast inspirerende voorbeelden, worden klanten geholpen met advies en handige stappenplannen voor het maken van belangrijke keuzes, een planning en de aanleg van de tuin. Of maken zij eenvoudig een afspraak met een specialist op een van de drie fysieke locaties. Zij bouwen zo op een slimme manier aan hun (organische) vindbaarheid, merkidentiteit en -loyaliteit.

Maatwerk module klusadvies

Fanatieke doe-het-zelvers kunnen hun hart ophalen bij het klusadvies in de shop. In deze maatwerk module vinden zij handige stappenplannen, how-to video’s en ‘dit heb je nodig lijstjes’ voor hun tuinklussen. Klanten worden op deze manier gemotiveerd zelf aan de slag te gaan. De benodigdheden zijn gelinkt aan de producten in de webshop. Met slechts een paar klikken voegen klanten alles wat zij nodig hebben direct aan het winkelmandje toe.

Online klantgemak

Voor tuinen wordt doorgaans geregend in vierkante meters. Maar hoeveel klinkers, tegels of kiezels passen in een vierkante meter? Om klanten hierbij te helpen is de shop voorzien van een calculator, die vierkante meters omrekent naar stuks. Deze calculator bespaart Tuinvisie haar klanten tijd en moeite bij het maken van hun aankoopbeslissing, verbetert de algehele klantervaring en klanttevredenheid.

Koppeling met ERP

Tuinvisie maakt gebruik van het ERP-systeem Microsoft Dynamics 365 Business Central. Om de nieuwe shop samen te laten werken met ERP-systeem en waardevolle data tussen de systemen uit te wisselen werd een koppeling gerealiseerd met integratieplatform Alumio.

  • Handmatige, tijdrovende en foutgevoelige processen kunnen eenvoudig worden geautomatiseerd met drag’n’drop.
  • Informatie is altijd up-to-date zonder handmatige- en dubbele invoer, in beide systemen.
  • Biedt de oplossing voor duur maatwerk.

Tuinvisie

Tuinvisie is er voor iedereen die volop wil genieten van het buitenleven en zijn of haar droomtuin wil realiseren. ‘Voor elk groen hart’, zoals zij het zelf zeggen. Met een uitgebreid assortiment aan duurzame producten en tuinbenodigdheden, willen zij een positieve bijdrage te leveren aan klimaatverandering en biodiversiteit.

~

Meer cases

Overzicht
Twinsport

Intersport Twinsport kiest voor omnichannel aanpak met Shopware 6

Anna van Toor

Nieuw e-commerce platform voor Anna van Toor

247 Jeans

Een webshop die past als de perfecte jeans

Meer informatie?

Michel Doens
Consultant
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.